Friday, February 29, 2008

Mera nåldynor - Pincushions

Idag fann jag en bild av en ljuvlig nåldyna. Den är riktigt puttinutti-söt. Det skulle vara trevligt med ett mönster. Jag såg att damen i fråga har en webbutik, men inte ids jag skicka efter ett nåldynemönster från USA. Jag tror att jag klurat ut det utan instruktioner då nåldynan inte ser alltför avanserad ut.

Igår prövade jag att sy en nåldyna av filt. Jag hittade inspiration härifrån. Men nåldynan blev inte alls så tjusig som på bilden. Det blev ett riktigt bottennapp istället. För nåt år sen köpte jag filt från Sinooperi, men fann inte igen den påsen. Konstigt att man kan förlägga saker på det sättet? Istället valde jag att sy av billig filt från Tiimari, men resultatet blev därefter. Jag såg inga möjligheter med att få dynan vacker, därför är den ren bortgett till quiltkompisen som gillar utmaningar. Ska bli intressant att se hur hon lyckas försköna nåldynan.

No comments: